Publikationer
På denna sida visas ett urval skrifter som forskare vid Institutionen för utbildningsvetenskap har publicerat. Om du vill se ytterligare publikationer går det bra att söka i Lunds universitets publikationsdatabas (LUP).
Här hittar du mer information om LUP och kan söka efter publikationer
Konferensbidrag (sida 6 av 15)
- Klingvall, E. (2015). Tough-constructions, reconstruction and agreement in Swedish.
- Klingvall, E., Heinat, F., Tutunjian, D. & Wiklund, A.-L. (2015). The island status of Swedish relative clauses : Evidence from processing.
- Lekebjer, C., Arvidsson, V., Hildebrand, ?., Lindqvist, A., Linné, T., Novén, M. & Pobiega, J. (2015). Normkritisk pedagogik : samtal om normer och förändringsmöjligheter i högre utbildning.
- Ljungqvist, M. (2015). Nya perspektiv på genomströmning i nätbaserade utbildningar. Proceedings : LU:s femte högskolepedagogiska utvecklingskonferens, 26 november 2015.
- Loughlin, C. & Warburton, S. (2015). Towards Active Learning Spaces and the Flipped Classroom Model. I Jefferies, A. & Cubric, M. (Red.) Proceedings of the European conference on e-learning, Proceedings of the 14th European Conference on e-Learning (pp. 322-328). ACPI (Academic Conference Publishing International).
- Malmström, M., Örbring, D. & Grahn, M. (2015). Skolämnenas uppgång, fall och renässans i skolans läroplaner.
- Palmqvist, L., Kirkegaard, C., Silvervarg, A., Haake, M. & Gulz, A. (2015). The Relationship Between Working Memory Capacity and Students' Behaviour in a Teachable Agent-Based Software. I Conati, C., Heffernan, N., Mitrovic, A. & Verdejo, M. F. (Red.) Lecture Notes in Computer Science, Artificial Intelligence in Education (pp. 670-673), 9112. Springer.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2015). Möjligheter och utmaningar med ämnesintegrerad kommunikationsträning. [Host publication title missing]. Lund University.
- Persson, A. & Saether, E. (2015). Det metareflekterande forskarutbildningsseminariet - oskriven läroplan, kultur och karriär.
- Sæther, E. (2015). Hybridity versus universality. Playing with controversial concepts in music and music education. (Keynote).
- Sæther, E. & Lindgren, M. (2015). Examining social inclusion through music education: Two Swedish case studies.
- Sæther, E. & Lindgren, M. (2015). Examining social inclusion through music education: Two Swedish case studies.
- Sæther, E. & Persson, A. (2015). Det metareflekterande forskarutbildningsseminariet - oskriven läroplan, kultur och karriär.
- Tronnier, M. & Zetterholm, E. (2015). Foreign accent : influences of the sound system of Serbian on the production of Swedish L2. I Svensson Lundmark, M., Ambrazaitis, G. & van de Weijer, J. (Red.) Working papers (pp. 95-100), 55. Department of Linguistics and Phonetics, Centre for Languages and Literature, Lund University.
- Tronnier, M. & Zetterholm, E. (2015). Patterns of Prominence in L2 : Observations from Learners of Swedish with L1S of Diverse Prominence Properties. Proceedings of the 18th International Congress of Phonetic Sciences.. University of Glasgow.
- Tutunjian, D., Heinat, F., Klingvall, E. & Wiklund, A.-L. (2015). An Eye Tracking Study of Swedish Filler-Gap Dependencies : Processing Relative Clause Extractions.
- Tutunjian, D., Heinat, F., Klingvall, E. & Wiklund, A.-L. (2015). Processing long-distance filler-gap dependencies in Swedish.
- Zetterholm, E. & Tronnier, M. (2015). Swedish tonal word accents produced by Vietnamese L1 speakers. I Levis, J. M., Mohammed, R., Qian, M. & Zhou, Z. (Red.) Proceedings of the 6th Pronunciation in Second Language Learning Teaching Conference Proceedings of PSLLT (pp. 95-103), 6. TESL/Applied Linguistics, Iowa State University.
- Örbring, D. (2015). Abilities in geography in compulsory school in Sweden. [Publication information missing].
- Örbring, D. (2015). ABILITIES IN GEOGRAPHY IN COMPULSORY SCHOOL IN SWEDEN – AN INTERNATIONAL COMPARATIVE PERSPECTIVE.
- Örbring, D. (2015). Den senaste forskningen om undervisning i geografi, i ett internationellt och nationellt perspektiv med fokus på kursplanens förmågor.
- Örbring, D. (2015). Kunskap i skolan : ämnesspecifika förmågor. [Publication information missing].
- Örbring, D. (2015). Thinking geographically and Spatial thinking in the Swedish curriculum in geography. [Publication information missing].
- Andersson, G., Neuhaus, S., Nilsson-Lindström, M. & Persson, A. (2014). Vetenskaplig och didaktisk reflektion över skolkulturer inom ämneslärarutbildningen.
- Bosseldal, I. (2014). On justification of child treatment.