Vill du bli gymnasielärare i matematik?

Av Caroline Cabot - Publicerad den 13 april 2023
Matematiklärare

Passa på att söka Matematik 1! Det första av fyra kurspaket på 120 hp som tillsammans med vår kompletterande pedagogiska utbildning (KPU) på 90 hp utgör en alternativ väg för att erhålla ämneslärarexamen i matematik. Sista ansökningsdag är den 17 april 2023.

Matematik 1 är det första av fyra kurspaket för dig som vill bli gymnasielärare i matematik. De fyra kurspaketen omfattar sammanlagt 120 högskolepoäng och ges under två år med start höstterminen 2023.

Kurspaketen ger dig en gedigen teoretisk grund inom de matematiska ämnesdisciplinerna, inklusive ämnesdidaktik och metodik, inför en kompletterande pedagogisk utbildning. Den kompletterande pedagogiska utbildningen (KPU) omfattar 90 högskolepoäng och tillsammans med ämnesstudierna utgör en alternativ väg för att erhålla ämneslärarexamen i matematik.

Läs mer och ansök här.