Sommarkurs i kreativt skrivande för lärare

Av Caroline Cabot - Publicerad den 17 februari 2023
Studenter med skrivblock i händerna, utomhus.

Är du intresserad av att utveckla ditt kreativa skrivande? Nu är anmälan för sommarkursen "Kreativt skrivande för lärare" öppen. Sök senast den 15 mars.

Kursen vänder sig till lärare och lärarstudenter och syftar till att utveckla deltagarnas kreativa skrivande och förmåga att skönlitterärt gestalta erfarenheter av skola och av att vara lärare och/eller lärarstudenter. Vi skriver på olika teman och läser och ger respons på varandras texter. Kursen vill bidra till att kursdeltagarna genom skönlitterärt skrivande utforskar sina erfarenheter av läraryrket och gemensamt skapar en mer komplex och reflekterad bild av skolan i samhället, sig själva som lärare och av de elever, kollegor och elevers målsmän som de möter i yrket.

Läs mer och anmäl dig här