Publikationer
På denna sida visas ett urval skrifter som forskare vid Institutionen för utbildningsvetenskap har publicerat. Om du vill se ytterligare publikationer går det bra att söka i Lunds universitets publikationsdatabas (LUP).
Här hittar du mer information om LUP och kan söka efter publikationer
Konferensbidrag (sida 14 av 15)
- Lindberg-Sand, ?. (2005). Examinations as enacted views of knowldge: Internal development versus external demands in Swedish higher education.
- Lindberg-Sand, ?. (2005). Examinations as enacted views of knowledge - A theoretical approach to examination systems and their impact on students' and teachers' work in Higher Education.
- Lindberg-Sand, ?. & Olsson, T. (2005). Analysing examination processes as conditions for students’ and teachers’ work in higher education. [Publication information missing].
- Lindberg-Sand, ?. & Olsson, T. (2005). Examinationsprocesser i högre utbildning - brytpunkter i mötet mellan studenters lärande, lärares bedömningsarbete och det formella examinationssystemet. I Järnefelt, J. (Red.) Proceedings (pp. 159-169). Karstad universitet/Rådet för högre utbildning.
- Lindberg-Sand, ?. & Olsson, T. (2005). Sustainability and survival – analysing examination processes as conditions for students’ and teachers’ work in higher education. I Järnefelt, I. (Red.) [Host publication title missing] (pp. 159-169). Utvecklingskonferensen för högre utbildning.
- Lindberg-Sand, ?. & Olsson, T. (2005). Utformning av examinationssystem - konsekvenser för studenternas studier och lärares arbete.
- Lindberg-Sand, ?. & Olsson, T. (2005). Utformning av examinationssystem - konsekvenser för studenternas studier och lärares arbete. [Host publication title missing]. Lunds Tekniska Högskola.
- Lindberg-Sand, ?., Sonesson, A., Lörstad, B., Gran, B., Gustafsson, N., Järnefelt, I. & Lundkvist, H. (2005). Pedagogisk utbildning för högskolans lärare : Pilotprojektet vid Lunds universitet 2002-2005. Resultat, förslag och sedan?. Proceedings 2005 : utvecklingskonferensen 16-18 november i Karlstad, 183-192. Lund University.
- Mårtensson, K. & Roxå, T. (2005). Scholarship of Teaching i ett utvecklingsperspektiv. I Järnefelt, I. (Red.) [Host publication title missing]. UCLU - Lunds universitet.
- Roxå, T. & Mårtensson, K. (2005). Educational developers: A strategic community. Higher education in a changing world. Higher Education Research and Devlopment Society of Australasia.
- Roxå, T. & Mårtensson, K. (2005). Strategisk pedagogisk utveckling – en diskussion om ett kunskapsområde. I Järnefelt, I. (Red.) [Host publication title missing]. UCLU - Lunds universitet.
- Roxå, T., Mårtensson, K. & Cox, M. (2005). What Initiates and Enables Becoming a Scholarly Teacher and SoTL?. [Host publication title missing]. City University: London, UK.
- Sonesson, A. & Mårtensson, K. (2005). Strategi, utveckling och utvecklare - teoretiska perspektiv och erfarenheter.
- Sonesson, A., Mårtensson, K. & Roxå, T. (2005). Pedagogisk utbildning i ett utvecklingsperspektiv. I Järnefelt, I. (Red.) Utvecklingskonferensen för högre utbildning 2005. UCLU - Lunds universitet.
- Sæther, E. (2005). "99% immigrants, 100% music.".
- Sæther, E. (2005). "To be in tune with the others.".
- Brodin, E. (2004). Optimal Conditions for Critical Thinking : Between Relativism and Absolutism.
- Larsson, M. & Svensson, M. (2004). Learning system dynamics: Cognitive processes and constraints.
- Lindberg-Sand, ?. & Olsson, T. (2004). Assessment in Higher Education – a project combining pedagogical research, renewal of assessment systems and competence development in teacher action-learning groups. [Publication information missing].
- Ossiannilsson, E. (2004). Community outreach-Alpine project Dissemination.
- Ossiannilsson, E. (2004). Community Outreach-Alpine Project Dissemination Seminar.
- Sæther, E. (2004). "Learning processes in the multicultural music society." Key note.
- Brodin, E. (2003). The Learning Condition: Arendt's Theory in Relation to Goal Directed Thinking.
- Larsson, B. & Ahlberg, A. (2003). Operativ utvärdering: nyttan av att veta vad studenterna tänker. Högskoleverkets kvalitetskonferens, abstrakt. Högskoleverket.
- Sponberg, H., Ossiannilsson, E., Johansen, F. & Pilesjö, P. (2003). E-GIS; European Level Developments of Flexible Learning Models Within Geographical Information Science (GIS) For Vocational Training. [Host publication title missing]. EDEN.