Publikationer
På denna sida visas ett urval skrifter som forskare vid Institutionen för utbildningsvetenskap har publicerat. Om du vill se ytterligare publikationer går det bra att söka i Lunds universitets publikationsdatabas (LUP).
Här hittar du mer information om LUP och kan söka efter publikationer
Konferensbidrag (sida 1 av 14)
<< Första < Föregående 1 2 3 4 5 Nästa > Sista >>
- Ahlberg, A. & Sonesson, A. (2019). Courses for doctoral supervisors – an arena for learning and development (keynote presentation, abstract).
- Bengtsen, S., Sonesson, A. & Ahlberg, A. (2019). The Nordic doctorate at a crossroads between Bildung, schoolification and projectification.
- Brodin, E. & Avery, H. (2019). Navigating in multidisciplinary learning environments at doctoral level and beyond for addressing global challenges.
- Sæther, E. (2019). Identity, voice, and agency : Perspectives on glocalizing El Sistema in Malmö.
- Sæther, E. & Tullberg, M. (2019). Boundary crossing pedagogy in Swedish folk music tradition : Communities of practice with implications for higher music education.
- Sæther, E. & Tullberg, M. (2019). Rethinking Communities of Practice in Traditional Music.
- Sandahl, J., Dessen Jankell, L. & Örbring, D. (2019). Powerful Geographical Knowledge and Geographical Thinking Concepts : Lessons from History Education.
- Schmitt, I. (2019). Understanding cis-normativity in higher education classrooms.
- Silander, C. & Brodin, E. (2019). Patterns of gender and ethnicity in Swedish and South African policies on doctoral education.
- Sonesson, A., Lindberg-Sand, Å., Elmgren, M. & Forsberg, E. (2019). Evaluation practice of examination committees in doctoral education.
- Bergqvist Rydén, J. & Larsson, M. (2018). Förord. I Bergqvist Rydén, J. & Larsson, M. (Red.) Om samverkan, mångfald och mellanmänskliga möten : proceedings från Lunds Universitets Pedagogiska Utvecklingskonferens 2017 (pp. 6-11). Lund University.
- Bernmalm, E. (2018). Inclusion and diversity: Conflicting questions in education?.
- Blennow, K., Neuhaus, S. & McIntyre, J. (2018). A Comparison of Refugee Education Policy and Practice in England and Sweden: Participatory Parity in Schooling and Moves Towards Ordinariness.
- Brodin, E., Bergqvist Rydén, J., Larsson, M., Lindberg-Sand, Å., Ljungqvist, M. & Sonesson, A. (2018). A critical perspective on historical images of teaching in Swedish academia.
- Brodin, E., Silander, C., Lindberg, L., Frick, B. L. & McKenna, S. (2018). Issues on innovation, societal collaboration, and gender in doctoral education: Their appearances and relationships in Sweden and South Africa.
- Brodin, E., Silander, C., Lindberg, L., Frick, L. B. & McKenna, S. (2018). Innovation, collaboration, and gender in national policies and guidelines on doctoral education: Shapes from Sweden and South Africa in the 21st century.
- Frick, L. & Brodin, E. (2018). Conditions for doctoral creativity : Envisioning paths for future academics and universities.
- Hult, F. (2018). Practitioner research in Swedish teacher education.
- Johansson, R. (2018). Perspektiv och historiska linjer i lokalhistoria.
- Johansson, R. & Olausson, L. (2018). Malmö högskola bli till.
- Larsson, M. & Pelger, S. (2018). The teaching portfolio – a way to advance towards SoTL.
- Lindberg-Sand, Å., Geertsema, J. & Larsson, M. (2018). Teaching academies in research-intensive universities: How are learning cultures and SOTL strengthened?.
- Ljungqvist, M. (2018). Hur beskriver lärare utveckling av undervisning med digitala verktyg? En fallstudie.
- Ljungqvist, M. (2018). Utmaningar med förändringsarbete kring blended learning. Kan kollegialt samarbete vara en lösning?. I Bergqvist Rydén, J. & Larsson, M. (Red.) Om samverkan, mångfald och mellanmänskliga möten : proceedings från Lunds Universitets Pedagogiska Utvecklingskonferens 2017 (pp. 100-105). Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling, Lunds universitet.
- Ljungqvist, M. & Hedberg, M. (2018). “Att göra en produkt som sen ska leva sitt eget liv” : Lärares upplevelser av att utveckla en öppen nätkurs. I Maurits, A. & Mårtensson, K. (Red.) Pedagogiska dilemman : proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2016 (pp. 143-154). Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet.