Publikationer
På denna sida visas ett urval skrifter som forskare vid Institutionen för utbildningsvetenskap har publicerat. Om du vill se ytterligare publikationer går det bra att söka i Lunds universitets publikationsdatabas (LUP).
Här hittar du mer information om LUP och kan söka efter publikationer
Böcker (sida 3 av 6)
- Nilsson, E. M. (2010). Simulated "real" worlds: Actions mediated through computer game play in science education. Malmö Studies in Educational Sciences, 50. Malmö University. Doktorsavhandling.
- Jönsson, L. M. (2010). Elevers bilder av skolan. Vad elever berättar om och hur lärare och lärarstudenter reflekterar och samtalar om skolan utifrån elevers bilder. Malmö Studies in Educational Sciences, 49. Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Andersson, G. & Persson, A. (2010). Coaching och handledning av grupper - inom universitets- och högskoleutbildning (e-bok). Studentlitteratur AB.
- Johnsson, A. (2009). Dialogues on the Net - Power structures in asynchronous discussions in the context of a web based teacher training course. Malmö Studies in Educational Sciences. Holmbergs. Doktorsavhandling.
- Löfgren, L. (2009). Everything has its processes, one could say. A longitudinal study following students' ideas about transformations of matter from age 7 to 16. Doktorsavhandling.
- Brante, G. (2008). Lärare av idag. Om konstitueringen av identitet och roll. Malmö Studies in Educational Sciences, 43. Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Parmenius-Swärd, S. (2008). Skrivande som handling och möte - gymnasieelever om skrivuppgifter, tidsvillkor och bedömning i svenskämnet. Malmö Studies in Educational Sciences, 42. Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Vincenti Malmgren, T. (2008). Motiverande grundskolemiljö med fokus på klassrummet. Doktorsavhandling.
- Davidsson, E. (2008). Different Images of Science - A study of how science is constituted in exhibitions. Doktorsavhandling.
- Eilard, A. (2008). Modern, svensk och jämställd. Om barn, familj och omvärld i grundskolans läseböcker 1962-2007. Malmö Studies in Educational Sciences, No. 38. School of Teacher Education, Malmö University. Doktorsavhandling.
- Cederwald, E. (2006). Reflektion och självinsikt i "den kommunikativa pedagogiken". Malmö högskola, Lärarutbildningen. Doktorsavhandling.
- Petersson, E. (2006). Non-formal Learning through Ludic Engagement within Interactive Environments. Holmbergs. Doktorsavhandling.
- Bommarco, B. (2006). Texter i dialog. En studie i gymnasieelevers litteraturläsning. Malmö högskola, Lärarutbildningen. Doktorsavhandling.
- Nilsson, I. (2006). Grundskollärares tankar om kompetensutveckling (Compulsory school teachers' thoughts about competence development). Department of Education, Lund University. Doktorsavhandling.
- Korp, H. (2006). Lika chanser i gymnaiset? En studie om betyg, nationella prov och social reproduktion. Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Malmberg, C. (2006). Kunskapsbygge på nätet. En studie av studenter i dialog. Lärarutbildningen, Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Cederberg, M. (2006). Utifrån sett - Inifrån upplevt Några unga kvinnor som kom till Sverige i tonåren och deras möte med den svenska skolan. Lärarutbildningen, Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Berggren, L. & Johansson, R. (2006). Historiekunskap i årskurs 9. Nationella utvärderingen av grundskolan 2003 (NU 2003). Educare. Lärarutbildningen, Malmö högskola.
- Kindenberg, U., Persson, A. & Wallin, G. (2006). Skolliv - om skolan som arbetsplats. Liber.
- Hallstedt, P. & Högström, M. (2005). The Recontextualisation of Social Pedagogy. A study of three curricula in the Netherlands, Norway and Ireland. Malmö Studies in Educational Sciences, 21. Lärarutbildningen, Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Enö, M. (2005). Att våga flyga: Ett deltagarorienterat projekt om samtalets potential och förskolepersonals konstruktion av det professionella subjektet. Malmö Studies in Educational Sciences, 19. Lärarutbildningen, Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Olsson, R.-M. (2005). Utbildningskontextens betydelse för lärandeprocesser. Malmö Studies in Educational Sciences. Lärarutbildningen, Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Strand, P. (2005). Litteraturnyckeln : från Aforism till Överdrift. Bonnier Utbildning AB.
- Göransson, A.-L. (2004). Brandvägg. Ord och handling i en yrkesutbildning. Dissertations from School of Education, Malmo Uniersity. Lärarutbildningen, Malmö högskola. Doktorsavhandling.
- Selghed, B. (2004). Ännu icke godkänt. Lärares sätt att erfara betygssystemet och dess tillämpning i yrkesutövningen. Malmö Studies in Educational Sciences. Bengt Selghed, Kristianstad University, Department of Behavioural Sciences, 291 88 Kristianstad,. Doktorsavhandling.