Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 676 sökträffar

Boksläpp: Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning

Boksläpp: Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning Boksläpp: Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning Av Caroline Cabot - Publicerad den 12 september 2024 Tisdagen den 8 oktober är det äntligen dags för boksläpp av Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning på Institutionen för utbildningsvetenskap. Boken presenteras i stort och författarna gör nedslag i ett

https://www.uvet.lu.se/article/bokslaepp-specialdidaktik-foer-innehaallsinkluderande-undervisning/ - 2025-10-06

Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture

Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture Av Annika Diehl - Publicerad den 25 februari 2025 On Friday 21 February Colin Loughlin defended his thesis 'The Unintentional lecture - The place of large-class teaching in contemporary higher education'. On Friday 21st February the Department of Educational S

https://www.uvet.lu.se/article/collin-loughlin-has-defended-his-phd-thesis/ - 2025-10-06

Forskarskola med fokus på lärarutbildning och praktiknära forskning

Forskarskola med fokus på lärarutbildning och praktiknära forskning Forskarskola med fokus på lärarutbildning och praktiknära forskning Av Caroline Cabot - Publicerad den 13 januari 2025 Hur kan vi minska gapet mellan lärarutbildningen och den verkliga undervisningen i skolan? Det är en av frågorna som forskarskolan ROCIT, som finns här på Institutionen för utbildningsvetenskap, arbetar med. I en

https://www.uvet.lu.se/article/forskarskola-med-fokus-paa-laerarutbildning-och-praktiknaera-forskning/ - 2025-10-06

Inkluderingshaveriet: ”Det är dags att tänka om”

Inkluderingshaveriet: ”Det är dags att tänka om” Inkluderingshaveriet: ”Det är dags att tänka om” Av Caroline Cabot - Publicerad den 8 november 2024 Sverige är ett av de länder i världen som har störst andel elever i samma klassrum, oavsett kunskapsnivå. Samtidigt är det många elever som lämnar grundskolan utan att kunna läsa ordentligt, och inte heller klarar behörigheten för att studera vidare.

https://www.uvet.lu.se/article/inkluderingshaveriet-det-aer-dags-att-taenka-om/ - 2025-10-06

Nya betygskrav i svenska väcker frågor på lärarutbildningar

Nya betygskrav i svenska väcker frågor på lärarutbildningar Nya betygskrav i svenska väcker frågor på lärarutbildningar Av Caroline Cabot - Publicerad den 9 april 2025 Förslaget om att höja kravet i svenska från betyget E till C för att bli antagen till vissa lärarutbildningar ifrågasätts av flera lärosäten – däribland Lunds universitet. Det rapporterar Ekot i Sveriges Radio. – Vi behöver höja sta

https://www.uvet.lu.se/article/nya-betygskrav-i-svenska-vaecker-fraagor-paa-laerarutbildningar/ - 2025-10-06

SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen

SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen Av Caroline Cabot - Publicerad den 18 oktober 2024 SKÄL, som nu etablerats som en årlig mötesplats, samlade även i år en bred grupp av VFU-handledare, ämneslärarutbildare, studenter och alumner. Tillsammans diskuterade deltagarna den verksamhetsförlagda utbildningens

https://www.uvet.lu.se/article/skael-2024-en-framgaangsrik-moetesplats-foer-aemneslaerarutbildningen/ - 2025-10-06