Publikationer
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/14 - 2025-09-09
Filtyp
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/14 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/7 - 2025-09-09
Institutionen för utbildningsvetenskap ÄNPF01 Specialdidaktik med inriktning attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) och autismspektrumtillstånd (AST), 7,5 hp fr.o.m ht24 Litteraturlistan är fastställd av Institutionsstyrelsen 2024-04-29 Litteraturlista Aspeflo, Ulrika (2020). Aspeflo om autism: Kvalificerade insatser till barn och vuxna med autism i skola, gruppbostad och daglig verksamhe
https://www.uvet.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ANPF01/20251/_NPF01_Litteraturlista_fr_n_ht24_1.pdf - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/6 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/8 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/kapitel/6 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/kapitel/8 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/13 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/15 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/6 - 2025-09-09
Ansökan till ämneslärarutbildningen är öppen! Ansökan till ämneslärarutbildningen är öppen! Av Caroline Cabot - Publicerad den 15 mars 2024 Vill du nörda ner dig i dina favoritämnen, och lära dig undervisa i dem? Sök till ämneslärarutbildningen i höst! Anmäl dig senast den 15 april, på antagning.se Som ämneslärare förenar du djupa ämneskunskaper med en förmåga att förstå och vägleda andra. På ämne
https://www.uvet.lu.se/article/ansoekan-till-aemneslaerarutbildningen-aer-oeppen/ - 2025-09-09
Föreläsning på UR: Elevens roll i skolan i ett historiskt perspektiv Föreläsning på UR: Elevens roll i skolan i ett historiskt perspektiv Av Caroline Cabot - Publicerad den 15 maj 2024 Mona Holmqvist, professor på institutionen för utbildningsvetenskap vid Lunds universitet. Foto: UR Vilka grupper av elever gynnas eller missgynnas av det rådande skolsystemet? Och hur har elevens roll i skolan förä
https://www.uvet.lu.se/article/foerelaesning-elevens-roll-i-skolan-i-ett-historiskt-perspektiv-1/ - 2025-09-09
Jonatan Nästesjö, ny krönikör för Curie Jonatan Nästesjö, ny krönikör för Curie Av Caroline Cabot - Publicerad den 29 april 2024 I våras disputerade Jonatan Nästesjö vid Institutionen för utbildningsvetenskap med sin avhandling ”Uncertainty, Worth, Identity: How Early Career Academics Navigate Evaluative Landscapes”. Nu är han ny krönikör för tidningen Curie. Jonatan Nästesjö forskar om akademiska
https://www.uvet.lu.se/article/jonatan-naestesjoe-ny-kroenikoer-foer-curie/ - 2025-09-09
Jonatan Nästesjö: Mitt bästa doktorandtips - läs kassa texter! Jonatan Nästesjö: Mitt bästa doktorandtips - läs kassa texter! Av Caroline Cabot - Publicerad den 16 maj 2024 Doktorander bör inte bara jämföra sig med de bästa forskarna och använda deras texter som måttstock, menar Jonatan Nästesjö. Foto: Patricia Serna/Unsplash Det är inte lätt att vara en nybörjare i akademin. Jonatan Nästesjö dela
https://www.uvet.lu.se/article/mitt-baesta-doktorandtips-laes-kassa-texter/ - 2025-09-09
Jonatan Nästesjö: Vad jag inte visste som nybliven doktorand Jonatan Nästesjö: Vad jag inte visste som nybliven doktorand Av Caroline Cabot - Publicerad den 3 maj 2024 Forskarutbildningen är inte ett enmansprojekt. De flesta forskare hjälper gärna andra och detta är en god grund för långvariga relationer inom akademin, skriver Jonatan Nästesjö. Läs hela krönikan i tidningen Curie. Dela http://www
https://www.uvet.lu.se/article/vad-jag-inte-visste-som-nybliven-doktorand/ - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/11 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/8 - 2025-09-09
Vidareutvecklas som lärare! Sök höstens fristående kurser utbildningsvetenskap Vidareutvecklas som lärare! Sök höstens fristående kurser utbildningsvetenskap Av Caroline Cabot - Publicerad den 13 mars 2024 Vill du utveckla ditt kreativa skrivande genom att gestalta skolans värld? Eller utöka din förståelse för lärandesituationer kopplat till de symptom som kännetecknar lärande hos individer med au
https://www.uvet.lu.se/article/vidareutvecklas-som-laerare/ - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/9 - 2025-09-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/10 - 2025-09-09