Publikationer
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/7 - 2025-07-08
Filtyp
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/7 - 2025-07-08
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/kapitel/7 - 2025-07-08
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/12 - 2025-07-08
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/14 - 2025-07-08
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/7 - 2025-07-08
Institutionen för utbildningsvetenskap ÄNPF01 Specialdidaktik med inriktning attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) och autismspektrumtillstånd (AST), 7,5 hp fr.o.m ht24 Litteraturlistan är fastställd av Institutionsstyrelsen 2024-04-29 Litteraturlista Aspeflo, Ulrika (2020). Aspeflo om autism: Kvalificerade insatser till barn och vuxna med autism i skola, gruppbostad och daglig verksamhe
https://www.uvet.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ANPF01/20251/_NPF01_Litteraturlista_fr_n_ht24.pdf - 2025-07-08
Utbildningsvetenskap vid Vetenskapsrådet - Tillbakablick och framtid | Institutionen för utbildningsvetenskap 11 sep Utbildningsvetenskap vid Vetenskapsrådet - Tillbakablick och framtid 11 september 2024 13:15 till 15:00 Seminarium Temat diskuteras med Pernilla Nilsson, professor i naturvetenskapens didaktik vid Högskolan i Halmstad och huvudsekreterare för utbildningsvetenskap vid Vetenskapsrådet
When Learning Becomes Difficult: Emotional Challenges in Education | Institutionen för utbildningsvetenskap 4 sep When Learning Becomes Difficult: Emotional Challenges in Education 4 september 2024 13:15 till 15:00 Seminarium Learning can sometimes evoke strong emotions, making certain subjects or situations particularly challenging for students. Welcome to a seminar exploring what higher educatio
https://www.uvet.lu.se/nyheter/kalendarium/evenemang/when-learning-becomes-difficult-emotional-challenges-education/ - 2025-07-08
”HD-dom kan bli lyft för elever med NPF” ”HD-dom kan bli lyft för elever med NPF” Av Caroline Cabot - Publicerad den 17 juni 2024 Ett avgörande från Högsta domstolen i veckan kan bli ett steg mot en skola som ger goda förutsättningar för alla, oavsett funktionsnedsättning. Det skriver Mona Holmqvist och Sven Bölte i Svenska Dagbladet. Läs hela artikeln ”HD-dom kan bli lyft för elever med NPF” i S
https://www.uvet.lu.se/article/hd-dom-kan-bli-lyft-foer-elever-med-npf/ - 2025-07-09
Introduktionsvecka för nya ämneslärarstudenter Introduktionsvecka för nya ämneslärarstudenter Av Caroline Cabot - Publicerad den 12 augusti 2024 Antagen till ämneslärarutbildningen i höst? Stort grattis! Mellan den 27 – 30 augusti välkomnas alla nyantagna ämneslärarstudenter till gemensamma introduktionsdagar i Lund! Då får du träffa personer från institutionen för utbildningsvetenskap och från di
https://www.uvet.lu.se/article/introduktionsvecka-foer-nya-aemneslaerarstudenter-2/ - 2025-07-09
Jonatan Nästesjö: Vad betyder egentligen tur i akademin? Jonatan Nästesjö: Vad betyder egentligen tur i akademin? Av Caroline Cabot - Publicerad den 8 oktober 2024 När allt känns som ett lotteri, då kan vi lika gärna hjälpa varandra. Så sa en postdoktor som Jonatan Nästesjö intervjuade. Foto: Unsplash Forskares prat om tur går stick i stäv med synen att framgång är ett resultat av prestation. Jona
https://www.uvet.lu.se/article/vad-betyder-egentligen-tur-i-akademin/ - 2025-07-09
Vi lärare: Inkluderingstanken i skolan problematiseras i ny bok Vi lärare: Inkluderingstanken i skolan problematiseras i ny bok Av Caroline Cabot - Publicerad den 24 september 2024 Sverige är det land som har flest elever i ordinarie klassrum, men vi ser inte den positiva utveckling som vi önskat för alla elever. Tvärtom går var fjärde elev ut grundskolan med underkänt betyg i ett eller flera ämne
https://www.uvet.lu.se/article/vi-laerare-inkluderingstanken-i-skolan-problematiseras-i-ny-bok/ - 2025-07-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/2 - 2025-07-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/4 - 2025-07-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/bocker/2 - 2025-07-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/bocker/4 - 2025-07-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/bocker/6 - 2025-07-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/kapitel/2 - 2025-07-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/kapitel/4 - 2025-07-09
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/konferensbidrag/15 - 2025-07-09