Planering pågår

Publicerad den 28 februari 2018
Planering pågår

Bakom en skylt med orden "Workfulness" sitter just nu ett gäng lärarutbildare från ämneslärarutbildningen i Lund och planerar för hur utbildningen ska presenteras för de ämneslärarstudenter som börjar i höst.

Ämneslärarutbildningen satsar på en bred introduktion.

Till hösten kommer introduktionen till ämneslärarutbildningen att utvidgas från några timmar till flera dagar, kanske en hel vecka. De nya studenterna ska erbjudas en bred introduktion - till Lund, till universitetet, till ämneslärarutbildningen och till lärarprofessionen. Samtidigt hoppas utbildningsledningen att veckan ska skapa en sammanhållning i studentgruppen (innan studenterna försvinner iväg på olika håll för sina inledande ämnesstudier) och att studenterna så här precis i utbildningens linda ska få möjlighet att uttrycka sina tankar och förhoppningar om både yrkesval och studier.