Institutionen för utbildningsvetenskap på NERA 2024

Av Caroline Cabot - Publicerad den 11 mars 2024
Helena Hörvin Billsten och Helena Berglund
Helena Hörvin Billsten och Helena Berglund med sin poster Students’ experiences of meaning in relation to intra-/interdisciplinary teaching.

Den 6 – 8 mars 2024 hölls den nordiska utbildningskonferensen NERA i Malmö. Årets tema var Adventures of Education: Desires, Encounters and Differences och många av våra forskare från Institutionen för utbildningsvetenskap och Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling vid Lunds universitet deltog med egna föredrag.   

Nordiska utbildningsforskningsföreningen (NERA) strävar efter att främja användningen av forskning för att förbättra utbildning och stärka synligheten för utbildning som ett ämne i de nordiska samhällena. Den 6 – 8 mars 2024 hölls årets konferens i Malmö många av våra forskare Institutionen för utbildningsvetenskap och Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling vid Lunds universitet deltog med egna föredrag.   

  • Between delivery and luck: how early career academics negotiate the project frame
    Jonatan Nästesjö
     
  • Genre switching facilitating doctoral students' writing development, Susanne Pelger

 

 

  • Inherited, built and rebuilt - teaching in different learning environments, Ingrid Bosseldal 
     
  • Learning to Teach Music Improvisation,
    Manuel Ahlqvist
     
  • Narrative Art as a Pedagogical Tool in Professional Ethics Education,
    Sara Andersson
     
  • Reframing the Concept of Inclusive Education,
    Emil Bernmalm
     
  • Students’ experiences of meaning in relation to intra-/interdisciplinary teaching,
    Helena Berglund; Helena Hörvin Billsten
     
  • Teachers’ Sensemaking of Professional Learning – an individual and/or collegial adventure, Bodil Merkel 
     
  • Teaching preschool class students to develop subitizing abilities, Mona Holmqvist; Catarina Wästerlig; Damon Tutunjian
     
  • Synopsum: The affective and political dimension of citizenship education, Katarina Blennow 
     
  • The beginning of a beautiful adventure? – Early career teachers encounter with market schools
    Linnea Khodiar 
     
  • Venturing Beyond the Target Language: using translanguaging space to create a multilingual word wall in year-9 English, Tina Gunnarsson