Tillgänglighetsredogörelse
Tillgänglighetsredogörelse | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/tillganglighetsredogorelse/ - 2025-07-07
Filtyp
Tillgänglighetsredogörelse | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/tillganglighetsredogorelse/ - 2025-07-07
Ämneslärarutbildning (ÄLU) | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/utbildning/amneslararutbildningen-alu/ - 2025-07-07
Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU) | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/utbildning/kompletterande-pedagogisk-utbildning-kpu/ - 2025-07-07
”HD-dom kan bli lyft för elever med NPF” ”HD-dom kan bli lyft för elever med NPF” Av Caroline Cabot - Publicerad den 17 juni 2024 Ett avgörande från Högsta domstolen i veckan kan bli ett steg mot en skola som ger goda förutsättningar för alla, oavsett funktionsnedsättning. Det skriver Mona Holmqvist och Sven Bölte i Svenska Dagbladet. Läs hela artikeln ”HD-dom kan bli lyft för elever med NPF” i S
https://www.uvet.lu.se/article/hd-dom-kan-bli-lyft-foer-elever-med-npf/ - 2025-07-07
Introduktionsvecka för nya ämneslärarstudenter Introduktionsvecka för nya ämneslärarstudenter Av Caroline Cabot - Publicerad den 12 augusti 2024 Antagen till ämneslärarutbildningen i höst? Stort grattis! Mellan den 27 – 30 augusti välkomnas alla nyantagna ämneslärarstudenter till gemensamma introduktionsdagar i Lund! Då får du träffa personer från institutionen för utbildningsvetenskap och från di
https://www.uvet.lu.se/article/introduktionsvecka-foer-nya-aemneslaerarstudenter-2/ - 2025-07-07
Jonatan Nästesjö: Vad betyder egentligen tur i akademin? Jonatan Nästesjö: Vad betyder egentligen tur i akademin? Av Caroline Cabot - Publicerad den 8 oktober 2024 När allt känns som ett lotteri, då kan vi lika gärna hjälpa varandra. Så sa en postdoktor som Jonatan Nästesjö intervjuade. Foto: Unsplash Forskares prat om tur går stick i stäv med synen att framgång är ett resultat av prestation. Jona
https://www.uvet.lu.se/article/vad-betyder-egentligen-tur-i-akademin/ - 2025-07-07
Vi lärare: Inkluderingstanken i skolan problematiseras i ny bok Vi lärare: Inkluderingstanken i skolan problematiseras i ny bok Av Caroline Cabot - Publicerad den 24 september 2024 Sverige är det land som har flest elever i ordinarie klassrum, men vi ser inte den positiva utveckling som vi önskat för alla elever. Tvärtom går var fjärde elev ut grundskolan med underkänt betyg i ett eller flera ämne
https://www.uvet.lu.se/article/vi-laerare-inkluderingstanken-i-skolan-problematiseras-i-ny-bok/ - 2025-07-07
BESLUT ffi).wZ 1 2023-03-02 LuNns UNIVERSITET Sara Håkansson, prodekan Fastställande av utbildningsplan för Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan Efter anhållan från Institutionen for Utbildningsvetenskap beslutar prodekanus enligt gällande delegationsordning att fastställa reviderad utbildningsplan for Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan lle"LCN¡. Beslut fattas
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/images/LAAEGN_beslut_20230302.pdf - 2025-07-07
Utbildningsplan Kompletterande pedagogisk utbildning (grundnivå) Lunds universitet Humanistiska och teologiska fakulteterna LGKPD, Kompletterande pedagogisk utbildning (grundnivå), 90 högskolepoäng Supplementary Teacher Education (First Cycle), 90 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på grundnivå / First cycle degree programme requiring previous university study Be
Utbildningsplan Kompletterande pedagogisk utbildning (grundnivå) Humanistiska och teologiska fakulteterna LGKPE, Kompletterande pedagogisk utbildning (grundnivå), 90 högskolepoäng Supplementary Teacher Education (First Cycle), 90 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på grundnivå / First cycle degree programme requiring previous university study Beslutsuppgifter Utb
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/Utbildningsplan_foer_KPU_LGKPE_1_.pdf - 2025-07-07
Brevmall Utbildningsplan 1. Identifikation 1. Programmets namn Kompletterande pedagogisk utbildning (grundnivå) Programmets namn på engelska Supplementary Teacher Education (First Cycle) 2. Omfattning i högskole- poäng 90 3. Nivå Grund 4. Programkod LGKPE Ev. koder på inriktningar 1Ä79 Inriktning mot årskurs 7-9, 1 ämne 2Ä79 Inriktning mot årskurs 7-9, 2 ämnen (fram t.o.m. 2018) 2N79 Inriktning mo
Bilaga till ansökan, KPU VT 2022 LUNDS UNIVERSITET lnsitutionen för utbildni ngsvetenskap Bilaga till ansökan, KPU Du ansöker till utbildningen via ditt konto på antagning.se Om du inte har ett konto ska du först skapa ett. I samband med din ansökan till utbildningen fyller du också i detta formulär och laddar upp på antagning.se senast sista anmälningsdag. Aktuella anmälningsdatum hittar du på de
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/Bilaga_till_ansoekan__KPU_VT_2024_.pdf - 2025-07-07
Utbildningsplan Kompletterande pedagogisk utbildning Lunds universitet Humanistiska och teologiska fakulteterna LAKPE, Kompletterande pedagogisk utbildning, 90 högskolepoäng Supplementary Teacher Education, 90 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på avancerad nivå / Second cycle degree programme requiring previous university study Beslutsuppgifter Utbildningsplanen
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/LAKPE-utbildningsplan.pdf - 2025-07-07
LAKPE (8).pdf
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/LAKPE_utbildningsplan_240627.pdf - 2025-07-07
Utbildningsplan Kompletterande pedagogisk utbildning (grundnivå) Lunds universitet Humanistiska och teologiska fakulteterna LGKPD, Kompletterande pedagogisk utbildning (grundnivå), 90 högskolepoäng Supplementary Teacher Education (First Cycle), 90 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på grundnivå / First cycle degree programme requiring previous university study Be
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/LGKPD_utbildningsplan_2024.pdf - 2025-07-07
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/2 - 2025-07-07
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/artiklar/4 - 2025-07-07
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/bocker/2 - 2025-07-07
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/bocker/4 - 2025-07-07
Publikationer | Institutionen för utbildningsvetenskap
https://www.uvet.lu.se/forskning/utbildningsvetenskapliga-publikationer/publikationer/bocker/6 - 2025-07-07