Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 676 sökträffar

No title

Postadress Lunds universitet, Institutionen för utbildningsvetenskap, MNO-huset, Box 117, 221 00 Lund WWW.UVET.LU.SE Styrgruppen för ämneslärarutbildningen Närvarande ledamöter: Ann-Kristin Wallengren Vicerektor, ordförande Anna-Maria Persson Studierektor N Karin Hall Prodekan N Emelie Olsson Representant LUS Carl-Johan Mellin Representant LUS Johannes Persson Dekan HT Övriga Sinikka Neuhaus Utbil

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/Protokoll/Styrgruppsprotokoll_230509.pdf - 2025-10-09

No title

Postadress Lunds universitet, Institutionen för utbildningsvetenskap, MNO-huset, Box 117, 221 00 Lund WWW.UVET.LU.SE Styrgruppen för ämneslärarutbildningen Närvarande ledamöter: Ann Kristin Wallengren Vicerektor, ordförande Anna-Maria Persson Studierektor N Sara Håkansson Prodekan HT Johannes Persson Dekan HT Mia Huovilainen Studentrepresentant Nils Breding Studentrepresentant Övriga Sinikka Neuha

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/Protokoll/Styrgruppsprotokoll_2309012.pdf - 2025-10-09

No title

ÄLU Introduktionsveckan ht25, 27-29/8-25 –Lokalen hörsalen SOL:H104 SOL - Språk- och litteraturcentrum, Finngatan 1, 223 62 Lund! 27/8 onsdag 9:15-9:45 Välkomna, genomgång av schema, upprop och presentation 9:45-10:30 Introduktion till ämneslärarutbildningen, Fokus på det särskilda med Lunds universitet Sinikka Neuhaus 5 min Gruppövning Karin 10:35-11:00 Fika 11:00-11:30 Studentkåren, HTS, U-rådet

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/Studentschema_f%C3%B6r_Introduktionsveckan_ht25_50_.pdf - 2025-10-09

Microsoft Word - Styrgruppsprotokoll_230214.docx

Microsoft Word - Styrgruppsprotokoll_230214.docx Postadress Lunds universitet, Institutionen för utbildningsvetenskap, MNO-huset, Box 117, 221 00 Lund WWW.UVET.LU.SE Styrgruppen för ämneslärarutbildningen Närvarande ledamöter: Ann-Kristin Wallengren Vicerektor, ordförande Sara Håkansson Prodekan HT Anna-Maria Persson Studierektor N Karin Hall Prodekan N Emelie Olsson Representant LUS Carl-Johan Me

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/Styrgruppsprotokoll_230214.pdf - 2025-10-09

Brevmall

Brevmall Utbildningsplan 1. Identifikation 1. Programmets namn Ämneslärarutbildning 2. Omfattning i högskole- poäng 270hp / 300hp / 330hp 3. Nivå Avancerad 4. Programkod LAÄ7N (Ämneslärarutbildning med inriktning mot årskurs 7-9) LAÄGN (Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan) LAM79 (Ämneslärarutbildning i musik med inriktning mot årskurs 7-9) LAMGY (Ämneslärarutbildning i musik med

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/Utbildningsplan_A__LU_faststa__lld.pdf - 2025-10-09

VFU-guide – verksamhetsförlagd utbildning vid utbildnings­vetenskapliga institutionen, Lunds univers

VFU-guide – verksamhetsförlagd utbildning vid utbildnings­vetenskapliga institutionen, Lunds universitet. VFU-guide VERKSAMHETSFÖRLAGD UTBILDNING (VFU) VID UTBILDNINGS­ VETENSKAPLIGA INSTITUTIONEN, LUNDS UNIVERSITET LUNDS UNIVERSITET HUMANISTISKA OCH TEOLOGISKA FAKULTETERNA V F U | V E R K S A M H E T S F Ö R L A G D U T B IL D N IN G I N O M Ä M N E S L Ä R A R U T B IL D N IN G E N Kunskap och u

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/VFU_guide__AEmneslaerareLU__230125_tillgaenglighetsanpassad.pdf - 2025-10-09

Att tänka på som VFU-handledare

Att tänka på som VFU-handledare Del 3: Info om bedömning av VFU och VFU-handledarens roll i denna Helena Hörvin Billsten & Suzana Ristic VFU-kurserna VFU – kurserna har olika kursmål med progression och fokusområden VFU 1: Komma in i lärarrollen m.h.a. VFU-handledare, digitalisering VFU 2: Blir mer självständig i lärarrollen samt betyg och bedömning VFU 3: Självständig lärare som ser sitt kompeten

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/Del_3_Bedoemningen_av_VFU_och_handledarens_roll_i_detta_20230628.pptx - 2025-10-09

No title

Stöddokument för student och handledare vid planering och genomförande av VFU Helena Hörvin Billsten & Suzana Ristic Vi som jobbar med VFU på Institutionen för utbildningsvetenskap (UVET), Lunds universitet • Suzana Ristic – VFU-koordinator - VFU-placeringar - VFU-lärare - VFU utomlands • Helena Hörvin Billsten – Utbildningsledare - VFU – kursmål och bedömning - Kursansvarig - VFU-utvärdering och

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_Helena_Suzana.pdf - 2025-10-09

No title

Erfarenheter från VFU-besök i moderna språk: svårigheter och glädjeämnen Malin Ågren, docent och lektor i fransk språkvetenskap Ingela Johansson, lektor i spanska med litterär inriktning Röster från trepartssamtal i moderna språk Det gick alldeles för fort! Jag hann inte alls med det som jag hade planerat. Jag vill egentligen prata mer franska med eleverna. Men de svarar på svenska. Då kommer jag

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_Malin_Ingela.pdf - 2025-10-09

No title

SKÄL 241004 VFU i Helsingborgs stads skolor Vårt fokus: “Vi ska stödja, inspirera och utmana personal i förskola och skola för att skapa bästa möjliga förutsättningar för barn och ungdomars lärande i Helsingborg.” Hur hänger allt ihop? Elevens lärande och utveckling Professions- utveckling Natur, teknik & matematik Film, ljud & bild Ledarskap Innovation Bedömning & betygsättning Konferenscenter VF

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_MariaFrank_AnnaKronbert.pdf - 2025-10-09

No title

Goda relationer i klassrummet - hur viktigt är det? Martin Granbom & Linda Smidfelt Lunds kommun Linda Smidfelt, Katedralskolan Gymnasielärare i italienska och engelska sedan 1998 Arbetar på Katedralskolan sedan 2000 Utvecklingsledare i italienska Blev antagen i forskarskolan FRAM 2012 Doktorerade i italienska 2019 med inriktning språkinlärning Vilka är vi? Martin Granbom, Spyken Gymnasielärare i

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_MartinGranbom_LindaSmidfelt.pdf - 2025-10-09

No title

Strength in Numbers 2024 | LESSONS FROM WRITING A MASTER’S THESIS AS A TEAM Forming a Band • Early introduction seemed to suggest three authors possible. • Started planning together as a team. • We wanted to do something innovative and large-scale. • Later lectures made no mention of trios. Only singles or pairs. • “Explain why two people is not enough” Teacher Education Coordinator • One month la

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_Simon__Robert__Anton.pdf - 2025-10-09

No title

Guide to LUX and SOL HUMANITIES AND THEOLOGY CAMPUS 3GUIDE TO LUX AND SOL Welcome to LUX and SOL! The Joint Faculties of Humanities and Theology (HT faculties) are mainly located in the two buildings, LUX and SOL. This brochure provides information about these buildings and practical guidance on various issues related to your studies. You will find information about LUX on page 4 and about SOL on

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/vara_hus/Guide_to_LUX_and_SOL_2023_webb.pdf - 2025-10-09

Utbildningsplan Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan

Utbildningsplan Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan Lunds universitet Humanistiska och teologiska fakulteterna LAÄGN, Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan, 300 högskolepoäng Upper Secondary Teacher Training Programme, 300 credits Program utan akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på avancerad nivå / Second cycle degree programme not requiring previo

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/2024._Utbildningsplan_LAAEGN-5.pdf - 2025-10-09

Utbildningsplan Kompletterande pedagogisk utbildning

Utbildningsplan Kompletterande pedagogisk utbildning Lunds universitet Humanistiska och teologiska fakulteterna LAKPE, Kompletterande pedagogisk utbildning, 90 högskolepoäng Supplementary Teacher Education, 90 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på avancerad nivå / Second cycle degree programme requiring previous university study Beslutsuppgifter Utbildningsplanen

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/KPU_Utbildningsplan_LAKPE_utbildningsplan_fraan_vt24.pdf - 2025-10-09

Utbildningsplan Kompletterande pedagogisk utbildning

Utbildningsplan Kompletterande pedagogisk utbildning Humanistiska och teologiska fakulteterna LAKPE, Kompletterande pedagogisk utbildning, 90 högskolepoäng Supplementary Teacher Education, 90 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på avancerad nivå / Second cycle degree programme requiring previous university study Beslutsuppgifter Utbildningsplanen är fastställd av

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/Utbildningsplan_foer_KPU_LAKPE.pdf - 2025-10-09

Utbildningsplan Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan

Utbildningsplan Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan Lunds universitet Humanistiska och teologiska fakulteterna LAÄGN, Ämneslärarutbildning med inriktning mot gymnasieskolan, 300 högskolepoäng Upper Secondary Teacher Training Programme, 300 credits Program utan akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på avancerad nivå / Second cycle degree programme not requiring previo

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/Utbildningsplaner_%C3%84mnesl%C3%A4rarutbildningen/2025._Fastst%C3%A4lld_LA%C3%84GN_inf%C3%B6r_ht25.pdf - 2025-10-09

Brevmall

Brevmall Utbildningsplan 1. Identifikation 1. Programmets namn Kompletterande pedagogisk utbildning (grundnivå) Programmets namn på engelska Supplementary Teacher Education (First Cycle) 2. Omfattning i högskole- poäng 90 3. Nivå Grund 4. Programkod LGKPE Ev. koder på inriktningar 1Ä79 Inriktning mot årskurs 7-9, 1 ämne 2Ä79 Inriktning mot årskurs 7-9, 2 ämnen 1ÄGY Inriktning mot gymnasieskolan, e

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/2018/Kompletterande_pedagogisk_utbildning/LGKPE_fraan_2017_Utbildningsplan_foer_Kompletterande_pedagogisk_utbildning.pdf - 2025-10-09